תיק צלם

הצלמת בסרט: עדן 

יום צילום ראשון:
ביום הצילומים הראשון לא נכחתי לכן אינו יכולה לתאר את הסצנות שכללו שם.

יום צילום שני:
ביום צילום השני הלכנו לצלם את אמא של עילי בית מקפלת כביסה ומספרת על הזוגיות שלה ושל שלומי בעלה.
בחרנו לצלם בתוך הבית כדי ליצור אווירה אינטימית ואותנטית ולצלם את רויטל בפעולה בסיסית ויומיומית בתוך הבית.
היא שיתפה אותנו בהתמודדות שלה ושל כל הבית בעקבות ההפרעה הפוסט טראומתית,
היא דיברה על בעלה ועל היחסים שלה איתו. התמקדנו באיך היא מרגישה בסיטואציה וכיצד היא פעלה
במשך כל השנים האלו.
ההצלחות שלי בתור צלמת הם שלמרות שלא הייתה לנו חצובה הצלחתי לצלם באופן יציב ויפה.
בנוסף, צילמתי את הדר הבת הקטנה של שלומי למרות שזה לא היה מתוכנן בסוף חומר צילום הזה
שימש אותנו מאוד בחדר העריכה.


יום צילום השלישי:
הגענו למסקנה שקשה לנו לעשות את הסרט על אביו של עילי מכמה סיבות ולכן החלטנו שמעבירים את
הסרט מאבא של עילי על עילי.
החלטנו שמצלמים את עילי במשך תקופה ועליו יהיה הסרט מכמה סיבות- הוא יותר נגיש, הוא לקראת
הצבא ולכן יש פה דילמה לאן התגייס ומה יעשה בצבא.
הלכנו לצלם את עילי באחרי לצבא, כושר קרבי לקראת הצבא ולראות אותו מתמודד עם הקשיים- ההצלחות.
ההצלחות שלי בתור צלמת זה שקלטתי את כל החומרים שנחוצים לסרט, צילמתי המון דברים.

יום צילום ראשון (ארז) :

ביום צילום הראשון הלכנו לצלם את ארז.
בהתחלה הלכנו לביתו וארז הסביר לנו על עצמו ונתן לנו רקע על התחביבים שלו ומה הוא עושה בשעות
הפנאי. אני כצלמת צילמתי את הדברים החשובים והמשמעותיים שחשבתי שיתרמו לסרט ולהתקדמותו.
בהתחלה נתקלנו בבעיות צילום כמו הwhite balance שלא היה מאופס אך לאחר כמה נסיונות הצלחנו
לאפס אותו והתחלנו לצלם. צילמתי את ארז בהתחלה מסביר על עצמו ולאחר מכן מראה לנו את האתר
שבנה והקים וכיום זאת העבודה שלו. אחרי זה ארז הראה לנו את האופניים שלו והגלשנים שלו והסביר
לנו ולאחר מכן יצאנו לצלם אותו רוכב עם חבר ביער חניתה.
כאשר ארז רכב בחרתי כצלמת לצלם מלטה בכדי להעצים את הגובה והמהירות בקטע.
בנוסף לצילום שלי אמרתי לליאור, חברתי לקבוצה לצלם מהטלפון בכדי שיהיה לנו עוד זוויות צילום שנוכל
להשתמש בה בסרט.

יום צילום שני (ארז) :
ביום צילום השני הלכנו לצלם את ארז באימון איגרוף תאילנדי שבו ארז מקפיד להתאמן מידי שבוע.
רצינו להראות כיצד מתנהל אימון איגרוף בכללי ולכן התמקדנו לא רק בארז אלא בצילומים הכוללים
גם את המתאמנים האחרים הנמצאים באימון. שמנו דגש על המאמן ועל האופן בו הוא מדגים
ביצועים ומחלק הוראות. צילמתי את ארז מתאגרף, צילומים אלו היו מאוד מרשימים ואיכותיים,
אבל לא מספיק מספקים. אני כצלמת צילמתי את ארז בזוויות טובות ואיכותיות שמראות את יכולות האגרוף שלו.
התמקדתי יותר בצילום ולא שמנו דגש מספיק על הדיבורים וההסברים של ארז והמאמן שלו ביחד מה שמאוד
חשוב ולכן לא היינו מסופקים מספיק.

יום צילום שלישי (ארז) :
ביום צילום השלישי הלכנו שוב לצלם את ארז בביתו שוב בכדי להוסיף עוד חומרים לסרט. הצלחנו להשיג עוד חומרים משמעותיים שהוסיפו לסרט באופן משמעותי ומספק, הצלחנו לקבל כיוון להמשך הסרט ולהמשך ימי צילום הבאים. בתור צלמת צילמתי את ארז מזוויות שחשבתי שיעזרו, ירשימו ויתנו רקע מרשים. צילמתי את האתר שלו בכדי שנראה את העסק ואת העבודה הקשה שארז משקיע בכדי שהוא יעבוד היטב.

יום צילום רביעי (ארז) :
ביום צילום הרביעי החלטנו לצלם את רני, רכז השכבה של ארז וסוג של המחנך שלו ואת שניר חברו הטוב של ארז שהתחיל איתו את העסק במשותף והחליט לצאת לפתוח עסק משל עצמו. החלטנו להכניס אותם לסרט מכיוון שאנחנו חושבות שהם יתנו יותר כיוון ועניין לסרט ויראו את ארז באופן שונה ואחר. בהתחלה צילמתי את שניר ולאחר מכן המשכתי לרני. בתור צלמת היו צילומים מאוד טובים ומשמעותיים שתרמו המון להמשך הסרט, צילמתי מזוויות טובות שמראות בדיוק את מה שצריך.

יום צילום חמישי (ארז): 
ביום צילום החמישי הלכנו לביתו של ארז וצילמנו את אמא שלו. היא דיברה איתנו ושיתפה אותנו בפרטים מן החיים האישיים שלה וסיפרה לנו על ארז ועל ילדותו. היא הייתה מאוד משמעותית ונחוצה לסרט. הדעה שלה והדרך חינוך שלה מראה  לנו ומשקפת את אישיותו של ארז ומה הוא הורגל מגיל צעיר. היא דיברה איתנו על עצמה, על הספורט וכיצד הוא משתלב בחיי יום יום של המשפחה, סיפרה לנו על ארז ועל העסק שלו וכיצד היא תמכה בו לאורך כל הדרך. אני כצלמת בחרתי לצלם כל פרט ופרט כי אני חושבת שכלל שיראו את הדמות המשפיעה והמשמעותית בחייו של ארז כך יבינו את ארז ואת החשיבה שלו. 



מבוא -

שם הצלמת- עדן כהן תלמידת כיתה י"ב, בחרתי במגמת תקשורת משום שאני חושבת שדרך המגמה הזו ודרך כל התקופה של השלוש שנים האלו למדתי הרבה. 
למדתי על כל התקשורת וכיצד היא יכולה להציג דברים במדינה, מה ההשפעה שלה וכמה כוח יש לה על האזרחים במדינה וכוח בכללי. 
אני חושבת שזו מגמה מאוד מעניינת שמכילה עולם ומלואו. הכי נמשכתי לצילום, אני חושבת שדרך הצילום אפשר להציג דברים בצורה שהצלם בוחר ולצלם יש את האופציה מה לצלם, מה להכניס לסרט, איך לתפעל את כל המערכת עצמה לכן בחרתי להיות הצלמת בסרט. בהתחלה היינו צוות של חמישה אנשים אך עם הזמן נשארנו שלוש בנות מכיוון שיש כאלו שלא התאים להם והם בחרו לפרוש. אני מצפה מעצמי להיות הכי טובה שאני יכולה מבחינת הכל, בהתחלה היה קשה, היו התמודדויות לא קלות, החלפנו לא פעם נושא עד שהגענו לנושא שחשבנו שיהיה הכי מעניין וימשוך את הקהל. לקראת הסוף הרגשנו את הלחץ יותר ויותר בגלל שהציפיות שלנו היו שונות מהמציאות וגילנו שזה הרבה יותר קשה מאיך שזה נראה.
אנו עושות את הסרט על ילד ששמו ארז, היה קשה לתכנן איתו דברים וימי צילום מכיוון שהוא עסוק עם כל העבודה שלו והדילמה של הסרט שלנו אך לבסוף הצלחנו להוציא סרט, יכלנו לעשות את זה בצורה טובה יותר אך זו התוצאה הסופית. 
מבחינתי תפקדתי בצורה טובה בתוך הצוות, נכון שהיו קשיים ולחצים אך ידעתי איך להתמודד וכיצד לתכנן את הזמן בכדי שנספיק ונעשה את העבודה בצורה טובה. הצוות שלי הוא צוות טוב שנותן מעצמו ובכל זמן שצריך הוא שם ועושה את העבודה. בהתחלה ציפינו מעצמנו ליותר מידי, האם אני מרוצה? אפשר להגיד שבסופו של דבר הוצאנו סרט ועשינו את זה , ציפינו למשהו אחר אך אין מה לעשות אני מרגישה שבכללי יצא לנו סרט טוב שעומד בקריטריונים הנדרשים.
אני חושבת שהייתי יכולה להיות יותר אחראית ולהראות מנהיגות, אני מרגישה שהסרט הוא בסדר ואני לוקחת איתי לדרך את כל התקופה הזו, לדעת איך לעמוד בלחצים. ליוצרים בעתיד אני אומרת שיכנסו לזה מההתחלה עם הנושא שהם רוצים ושלא יגיעו למצב של שינוים, שיתנו מעצמם כמה שהם יכולים ויעשו את הכי טוב שלהם. 
























  1. תיאור כללי של הסצנות שצולמו
  2. מה עשיתי ביום צילום זה , תיאור של העבודה הממשית
  3. במידה והחלפתי חבר צוות, כיצד מילאתי את תפקיד
  4. תיאור של עבודת הצוות - כיצד תפקדנו כצוות במהלך צילומים אלו
  5. לאחר צפייה בחומרי הגלם במה הצלחנו כצוות ובה אני כצלם הצלחתי
  6. מה לא הלך כצפוי
  7. מה עלנו לשפר כצוות ומה עלי כצלם לשפר בצילומים הבאים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה